Despre “PayU scam” si de ce nu recomand

Nu stiu cat de multi aveti idee, insa atunci cand cumparati de la diverse magazine online, platile voastre sunt de regula procesate de catre un intermediar, iar schema arata cam asa:

Tu -> Platesti catre intermediar -> Intermediar opreste comision -> Intermediar plateste restul catre comerciant -> Magazinul iti seteaza factura ca platita -> Livreaza comanda.

Simplu si rapid, schema se petrece in cateva milisecunde, sisteme automate & stuff.

Ei bine, pe la inceputul lui Octombrie, am cumparat ceva de la un magazin online … de vreo ~940 RON. Dintr-un motiv stupid, magazinul nu a putut sa livreze produsele, asa ca a anulat comanda si a demarat procedura de restituire fonduri (ca o completare, am platit via PayPal, iar procedura de returnare bani se numeste “refund”).

Aceasta procedura de “refund”, prin PayPal, dureaza 20-30 secunde, in functie de cat de iute esti de mouse.

Dupa vreo 3-4 zile, sun la domnii de la PayU, le explic situatia si imi spun ca intr-adevar au primit de la comerciant cererea de refund si va fi procesata in maxim 2 zile. Am multumit frumos pentru info. si am inchis. Astept, astept, astept … intre timp am mai sunat de cateva ori, iar domnii de la PayU, probabil in lipsa de idei (zic), au inceput sa minta diverse “nu merge PayPal”, “PayPal are probleme la sistemul de API/IPN si nu stim cat o sa dureze”, “contul dvs. are ceva probleme si nu se poate procesa IPN-ul” … etc, etc.

Intre timp, am sunat si eu la PayPal, sa vad ce probleme are contul meu si *SURPRIZA*, n-are probleme. PayPal mi-a confirmat ca PayU nu a demarat procedura de refund si din aceasta cauza nu am banii inapoi, pentru ca s-a pus un “hold” pe suma aia (o retinere, pe romaneste).

Bineinteles, daca am vazut ca pe PayU il doare-n curte de clienti, am facut frumos un chargeback, corect, corespunzator si astept sa rezolvam. Democratic.

Acum, daca ar fi sa fiu la fel de prost crescut precum cei de la PayU si sa imi bat joc de ei, precum isi bat si ei joc de mine, as incepe sa spun ca sunt niste escroci, ca nu le pasa de clienti, ca sunt neseriosi, ca nu recomand nimanui sa foloseasca PayU, ca n-am sa mai comand niciodata de la vreun magazin prin intermediul PayU… etc. Dar n-o sa fac asta, pentru ca sunt baiat finut.
Iarasi, daca ar fi sa fiu magar ca si PayU, as incerca sa fac articolul asta mega-seo friendly cu tag-uri precum: PayU scam, PayU tepari, PayU neseriosi, PayU paypal hold, PayU teapa, PayU scammers, PayU not trustworthy, PayU hoti … etc. Dar nici de aceasta data n-o sa fac asta, pentru ca sunt baiat finut.

Zi faina si m*ie PayU!

 

Sursa imagine: marketplace.datingframework.com

2 Comments

  1. Me December 29, 2017 at 9:23 pm

    Idem acum dar după 3 luni și nu cu PayPal ci doar cu eMag direct prin PayU cacao. Concluzii ăștia lucră cu banii de la clienți și fac ceva dobânzi investesc banii câteva zile iar apoi îi virează într-un final. Cazul meu din 21.12.2017 astăzi fiind 29.12.2017 dar banii nu sunt virați. Teapa PayU and eMag clasică. Cât de ușor e să comanzi îți ia doar 2 secunde apoi aștepți o lună după banii tăi… eMag și PayU două servicii de toată jena.

    Reply
  2. Andrei February 6, 2018 at 12:42 pm

    Asta se intampla cand ai monopol pe un anumit segment de piata…

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *